sudah lama tidak menulis

sudah lama tidak menulis,mengisi blog ini. umpama tiada nyawa; kasihan. entah, tiada idea untuk mengisinya. sibuk juga dengan urusan diri, keluarga dan perusahaan kecil2an ini.

tiada yang menarik untuk dipersembahkan. begitu juga di dada2 akhbar. tidak habis2 dengan kisah umno. tidak henti2 desakan agar pak lah berundur; gila mereka. tiada tahu akan peri pentingnya memelihara institusi pemerintahan negara. berebut segalanya semata2 demi nama dan perut masing2. perut2 yang sudah buncit mahu dibusutkan lagi.

mantan pm juga sudah mula memusingkan dramanya; tidak habis2 berdrama orang tua ini. sudah rakyat memaafkan dan menyanjung beliau kembali kini beliau seolah2 lupa diri. katanya dulu Melayu mudah lupa, apakah kini beliau juga sudah mula lupa. kenapa perlu diterjahkan desakan demi desakan ke atas pak lah. jika yang bersalah itu menantunya maka serang sahaja anak hantu itu; bukan presiden parti yang juga pm kita. apa lagi epsiod drama mantan kali ini, kita nantikan.

jumaat lepas ke ph bersama rakan2; sudah lama tidak berhoorey2 beramai2. mainan nrg bagus, masih seperti dulu. cuma pilihan lagu pada set pertama dan kedua agak membosankan. tapi berjaya dibayangi set penutup yang cukup panas. strategi untuk menyimpan tenaga mungkin. rakan2 lain juga gembira, bersama terkinja berjoget lagu Melayu bergoyang kepala; gembira.

minggu sebelum itu pulang ke rengit; ada kenduri aqiqah iman dan ibunya. alhamdulillah semua berjalan lancar. 2 ekor kambing dikorbankan. kasihan pak zam khabarnya berlinang air mata apabila menyaji makanan untuk kambing2 peliharaan petang itu. iyalah kambing2 itu dijaga hari2, diberi nama dimanja. pasti sedih juga bila dilihat kandang yang 2 itu sudah kosong. tapi itulah adat dunia, dipelihara untuk dimakan. masakan nasi beriyani pakcik udin sedap menjilat jari seperti biasa apatah lagi kali ini lauknya kambing. ahad itu sepatutnya sudah pulang ke bandar namun ateh kemalangan, tangannya tercucuk gunting tatkala membantu pak zam memotong kuku kambing. terus aku bawa kek klinik rengit, terpaksa dipanjangkan ke pantai, batu pahat kerana 2 uratnya sudah terputus. petang itu juga jam 4 terus dibedah. alhamdulillah semua berjalan lancar, hanya ditahan semalam di wad.

tiada lagi cerita menarik. cuma kini lebih banyak melayan kembali lagu2 lama dendangan the doors, ac/dc, pink floyd, bb king, jimi hendrix. kembali melihat industri muzik tempatan; bukan mereka yang diniagakan itu tapi yang bermain dengan jiwa. lihat blog fynn hari ini; ada projek baru. bagus budak ni, umpama melihat jim morrison dalam persembahannya. cuma mungkin tiada pemuzik tetap maka yang dipersembahkan lebih pada kekuatan luahan jiiwa daripada alunannya.

kali ini ingin promosikan satu usaha bagus artis-artis malaysia. artis kini lebih bijak berpolitik. mungkinmereka sudah sedar bahawa artis bukan hanya menghibur namun juga punya tanggungjawab membina bangsa kerana mereka punya pengikut seperti juga pemimpin2 parti. harap lebih ramai artis akan tampil dengan idea2 sebegini. tahniah buat yang terlibat. cuma kemusykilan: kenapa ada tony fernandes? hmmmm... si bijak ini pandai ambil peluang untuk promosikan diri. mencelah sedikit: malam tadi ada sahabat mengamuk2 di talian kerana perjalanan pulang yang dijadualkan malam tadi terkandas apabila air asia batalkan penerbangan. dato' tony tolong la jangan buat macam ini lagi. jadual adalah tanggungjawab, walau tiada penumpang dan mungkin kerugian namun tanggungjawab kena penuhi. ok la, dipersembahkan malaysian artiste for unity, enjoy!

http://www.malaysianartistesforunity.info/

free download


HERE IN MY HOME

Hold on brother hold on
The road is long. We’re on stony ground
But I’m strong. You ain’t heavy
Oh there’s a misspoken truth that lies
Colors don’t bind, oh no.
What do they know? They speak falsely.
Chorus:
Here in my home
I’ll tell you what its all about
There’s just one hope here in my heart
One Love undivided
That’s what it’s all about
Please won’t you fall in one by one by one [with me]?
Push back sister won’t you push back?
Love won’t wait. Just keep pushing on.
Yes I’m strong. You ain’t heavy.
Oh don’t you worry about that…
What we have the shadows can’t deny
Don’t you know it’s now or never?
Rap:
[Malay: TRANSLATED]
Years of fears and years of tribulation
The heart keeps searching for that endless devotion
[Chinese: TRANSLATED]
Hand in hand we’ll march like blood brothers
I speak for my people hope we’ll find peace forever
[Tamil: TRANSLATED]
May the road ahead quench my thirst for success
May the road behind echo a song of the blessed
[English]
So I will let it be known yes I feel it in my bones
No matter where I roam this is home sweet home
Sing!

2 comments:

Edna Sinn said...

saya juga suka pink floyd...
"hey you"...

Hanafiah Ghazali said...

rock bebeh...