aku jadi memanda menteri

menanti 16 sept
adakah kan tiba
seperti dijanjikan
sang hero
si manipulator

kisah bermula
di sebuah pekan
permatang pauh

demi kerna kursi itu
si manipulator menipu
buat kesekian kalinya

kita akan tubuhkan kerajaan
16 sept kita ke putrajaya
kata si manipulator
disambut gegak gempita seantero alam

si manipulator tahu
rakyat mahukan seorang hero
berani bangkit tentang kuasa tua

kerna kuasa itu sudah lama
kuasa itu semakin bongkak
kuasa itu sudah malas makin rakus
maka rakyat mencari hero

si manipulator tahu
kini dia lah hero alam

dicuit kuasa itu
tercirit lari ditinggalkan rakyat
dikuis sedikit kuasa itu
terkedu ditahan siapa menentang

lihat rakyat sekalian
kuasa tua itu sudah takut
kuasa tua itu kelam kabut
kuasa tua itu sudah mahu mampos

gegak gempita sekalian rakyat
hero! hero! hero!

benar aku lah hero kamu
aku dahulunya dicacai
disumbat dalam sangkar tidak berjiwa

kamu dahulu sebahagian mereka
kamu orang nombor dua mereka

bukan! itu bukan aku
err. itu aku dahulu
sebelum aku hilang kuasa itu

tapi itu dahulu
kini aku hero rakyat
aku suara rakyat
nyawa aku untuk rakyat
rakyat adalah segalanya bagi aku
err. selepas aku hilang kuasa itu

aku baru sedar
selama ini kuasa tua itu jahat
walau dulu aku bersama mereka
tapi kini aku bersama kamu
rakyat jelata

marilah kita bersama
reformasikan tanah ini
wujudkan keadilan di tanah ini

wahai rakyat
marilah bersama hero kamu ini
si manipulator

16 sept kita runtuhkan kuasa itu
16 sept kuasa rakyat pasti kembali
16 sept aku jadi memanda menteri; hehehehe

rakyat sekalian ayuh bangun
kita tentang kuasa tua itu
jika bukan 16 sept maka pasti ada hari lain
hari rakyat tumbangkan kuasa itu
hari aku naik takhta jadi memanda menteri

hehehehe
aku jadi memanda menteri

1 comment:

Edna Sinn said...

malang skali...
si tua cuma omong kosong...